Стан ресторанного бізнесу в умовах війни Червень 2022 року
Ресторанний бізнес – один із найбільш чутливих до соціальних криз. Не всі заклади змогли оговтатись після обмежень у період пандемії COVID19, але початок повномасштабної війни став для багатьох київських ресторанів та закладів громадського харчування критичною точкою у діяльності.
Представники ресторанного бізнесу часто були однією із активних сил руху спротиву українців. На початку війни багато власників та працівників цього бізнесу спрямували свої зусилля та ресурси на волонтерство – годували бійців ЗСУ та тероборони, допомагали біженцям. Вже більше 100 днів триває ця війна, Київ потроху оживає і намагається повертатись до нормального життя. А як себе почуває ресторанний бізнес у таких умовах?
Дослідницька компанія IMDATA на початку червня провела дослідження роботи перших 120 закладів міста Києва із рейтингу сайту Tripadvisor.com, щоб дізнатися, наскільки «жива» зараз ця галузь у місті. Усі мережеві заклади, що працюють під одним брендом, ми рахували як один бізнес, враховуючи відповіді закладів із найвищим рейтингом на сайті.
За результатами опитування, станом на першу половину червня 70% ресторанів відновили свою роботу, майже всі у повноцінному режимі (їжа у закладі). Лише кілька закладів із них працюють поки що кілька разів на тиждень. Також представники деяких із ресторанів, які зараз не працюють у Києві, під час опитування декларували готовність до відкриття найближчим часом.
Серед закладів, що зараз працюють в Києві, є як ті, що належать до великого бізнесу, тобто, належать крупним рестораторам, мережеві ресторани (або сім’ї ресторанів під різними брендами), так і представники середнього бізнесу. Тобто не можна стверджувати, що від війни постраждали найбільше заклади якоїсь окремої ланки. Серед тих, що досі не наважились відкритись або не доступні для зв’язку зараз, часто зустрічаються заклади із іноземними власниками (наприклад, французькі, азійські, грузинські).
Не відчули наслідків війни на своїй роботі після відкриття лише 30% київських ресторанів.
Більшість же змушені були підлаштовуватися під нові реалії: змінити меню, частіше у бік його скорочення та спрощення (39% з тих, хто зараз працює), підвищити ціни (26%). Здебільшого причиною змін стали значні логістичні проблеми у постачанні продуктів. Мережеві ресторани часто відновили роботу лише у частині своїх закладів у Києві.
Отже, в цілому галузь ресторанного бізнесу у Києві досить стабільно відновлюється та підлаштовується під нові реалії. Сподіваємось, що клієнти матимуть можливість підтримати її життєдіяльність.