Дослідження споживачів допомагають зрозуміти принципи здійснення покупок, особливості вибору, вплив на кінцеве рішення різних стимулюючих акцій. Процедура необхідна на різних етапах виведення товару на ринок. При розробці опитувальників враховуються різні фактори:
Дослідження поведінки споживачів
Основна мета досліджень-отримання розгорнутої інформації про цільову групу, її переваги, очікування, побажання. Опитування та анкети дозволяють максимально повно вивчити сформований товарний ринок, зрозуміти, на яке місце може розраховувати нова продукція. У процесі обробки інформації стає зрозуміло, які корективи потрібно внести у виробництво, ціноутворення, просування або рекламу. Дослідження споживачів може проводитися кілька разів, на різних етапах випуску товару або послуги. Початкові опитування допомагають дізнатися очікування споживачів, оцінити ставлення до товарів-конкурентів і загальної наповненості ринку, визначити запам’ятовуваність марок і прорахувати Індекс наміри придбати продукт конкретного бренду. Після випуску товару на ринок опитування дозволяють зрозуміти ефективність рекламної компанії, впізнаваність товару і його принципова відмінність від конкурентів. На цьому етапі можна зрозуміти правильність цінової політики, визначити необхідність дисконтних або інших стимулюючих програм. Окремі дослідження проводяться при ребрендингу. При опитуванні враховується цільова група лояльних споживачів, а також новачків, чия увага необхідно завоювати. Правильно проведений аналіз допоможе при подальшому розвитку марки, випуску супутніх товарів і послуг.
Як проводити дослідження поведінки споживачів
Вибір методики залежить від того, який товар або послуга просувається на ринок. Компанія IMData пропонує комплексні програми, що включають кабінетні і польові варіанти дослідження ринку. При визначенні шляху враховуються часові рамки, глибина опрацювання, обсяг цільової аудиторії. Дослідження споживачів в маркетингу зазвичай включає аналіз попиту і переваг, вивчення цільової групи, виявлення незадоволеного попиту, вибір і вивчення оптимального способу комунікації зі споживачами. Склад групи і кількість опитуваних визначаються індивідуально. Все залежить від товару, цінової політики виробника та інших моментів. Для роботи використовуються короткі або розгорнуті телефонні опитування, глибинні особисті інтерв’ю, дискусії у фокус-групах, опитування по анкеті (короткої або повної). Компанія має власний штатом інтерв’юерів і контролерів, які пройшли спеціальну підготовку і постійно підвищують кваліфікацію. Бригади під контролем штатних фахівців працюють не тільки в столиці, але і в регіонах, що дозволяє опитати цільові групи з інших міст або сільської місцевості. Анкети та опитувальники розробляються індивідуально, з урахуванням запитів і потреб конкретної компанії. За результатами опитувань та роботи у фокус-групах відділ обробки даних аналізує зібрану інформацію та оформляє її у вигляді письмових звітів. За запитом клієнту надаються робочі матеріали, в процесі роботи вся інформація записується і ретельно перевіряється. Оптимізація роботи дозволяє істотно скоротити фінансові витрати і знизити кінцеву ціну для споживача. Замовник оплачує комплекс послуг, це набагато дешевше, ніж замовляти кожну процедуру окремо. Компанія гарантує максимальну прозорість і достовірність досліджень, перевірка можлива на будь-якому етапі. Такий підхід дозволяє виключити помилки і підвищує ступінь довіри споживачів.